Tvorba umelca a hudobníka Jamesa Ferrara reaguje na život v 21. storočí a venuje sa jedinečným aspektom našej súčasnosti, ako napríklad post-11-septembrovému konzumerizmu a fenoménu „hyperreality.“ V roku 2017 Ferraro debutoval samostatnou výstavou v Kráľovskej galérii v Štokholme. Na tejto výstave s názvom Extinction Renaissance (Renesancia vyhynutia) sa okrem iného objavili aj fidget spinnery, USB nosiče s hudbou v limitovaných edíciách, alebo plagáty s náčrtmi „generácie klimatickej zmeny.“ Popri samostatnej tvorbe bol Ferraro súčasťou mnohých hudobných projektov, od kapely Bodyguard po noisové duo The Skaters. Jeho release z roku 2011 s názvom Far Side Virtual sa stretol s mainstreamovým uznaním a vyslúžil si titul album roka od britského časopisu Wire. Aj keď sú Ferrarove albumy samostatnými prácami, všetky ich spája ústredná téma antropocénu, s dôrazom na vzťah medzi ľudskou spoločenskou evolúciou a internetom. Skúma umelé prostredia, ako aj nové kultúrne, filozofické, sociálne a ekonomické skutočnosti generované dnešným globálne prepojeným svetom.